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A New Mythology for the Turn of the Millennium: The Podcast

The blog will now begin exploring the power of AI to discuss the stories I have been writing for over a decade and plan now to bring closer to publication. Since AI is considered a universal threat to creators, I will discuss what it means to work with this exponentially-growing medium as a commentator and potential fictional character in itself.   To that end, I have a new podcast series about my fictional writing: A New Mythology for the New Millennium . This first podcast was generated by AI and is the start of a new journey, building on the work I did at Histories of Things to Come and on Patreon, Discord and Telegram. It will also profile the millennial characters and storylines in my fiction.   The AI voices are a bit weird, but that is part of the exploration. They make conclusions about my writing, a form of odd literary criticism from 'out there.' Link to the playlist . Link to Podcast #1 . Can an AI which is commenting on human arts become a critic - or a metafiction

A New Page: Texts and Sources


The Temple of the Rose Cross, by Teophilus Schweighardt Constantiens, 1604; 1618. Image Source: Wiki.

I am away from my blogs due to unexpected circumstances and will return as soon as possible. But I have added a new page to The Dragonfly, Texts and Sources, which will be continually updated. The sources reflect my broader research into alternative topics for my literary work and social commentaries, but they don't necessarily reflect my personal opinions and inclusion on the list does not constitute my endorsement. I am also including links to posts from my other blog, Histories of Things to Come, such as this one on cryptids.

The caption for the above illustration, taken from Wiki, states:
"Die Darstellung entstand um 1604 und wurde im Speculum sophicum Rhodostauroticum durch Theophilus Schweighart veröffentlicht. Im Mittelpunkt des Bildes steht ein sich auf Rädern bewegendes, festungsähnliches Gebäude. Man betrachtet das Bild aus dem »OCCIDENS«, also vom Westen aus. Einen Hinweis darauf liefert uns die untere Bildbeschriftung (hier im Bild nur schlecht erkennbar). Der Eingang zu diesem Gebäude, der sich dem Betrachter direkt offenbart, ist durch einen Schriftzug gekennzeichnet. Über dem Torbogen liest man »VENITE DIGNI« (»KOMMEN SIE HER, WÜRDIGE«). Zur Rechten des Torbogens erkennt man ein Kreuz und zur Linken eine Rose. Direkt unter dem Eingang liest man das über zwei Linien verteilte Wort »MOVEAMVR« (»LASST UNS BEWEGT WERDEN«). Über dem Torbogen befinden sich zwei Fenster, worüber sich der Schriftzug »IESVS NOBIS OMNIA« (»JESUS FÜR UNS ALLEN«) entlang zieht. Es wird also deutlich, dass es sich neben all den vielen weiteren symbolischen Darstellungen um eine rosenkreuzerische Darstellung handeln könnte. Kreuz und Rose sind deutlich auszumachen, jedoch nicht, wie in heutiger Form, vereint dargestellt."


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