Skip to main content

Featured

EUANGELION: The Return of The Lost Man

  I take my hat off to Dia, my friend and fellow blogger at the blog next door, Once Upon a Transdimensional Day , for her most recent post on The Imaginarium . She has taken hundreds of photographs of clouds in New Mexico and written an accompanying poem about the messages they convey. For me, the star of the show was The Last Cloud of August , which appeared over an Albuquerque parking lot two months ago. Dia's post proves that in times of upheaval, the answers are right in front of us; and we can see them in spite of tumultuous emotions, uncertainties and threats:  "The alchemical term Aqua Vitae is generally applied to distilled ethanol alcohol, but my impression is that, in Hermetic alchemy, this same clear fluid was a metaphor for the purest of life-giving waters... . My personal understanding is that clouds are at that strange nexus on a (circular) consciousness spectrum closest to 'unconsciousness', that is, if we possessed an actual measure.***In any case, cl...

A New Page: Texts and Sources


The Temple of the Rose Cross, by Teophilus Schweighardt Constantiens, 1604; 1618. Image Source: Wiki.

I am away from my blogs due to unexpected circumstances and will return as soon as possible. But I have added a new page to The Dragonfly, Texts and Sources, which will be continually updated. The sources reflect my broader research into alternative topics for my literary work and social commentaries, but they don't necessarily reflect my personal opinions and inclusion on the list does not constitute my endorsement. I am also including links to posts from my other blog, Histories of Things to Come, such as this one on cryptids.

The caption for the above illustration, taken from Wiki, states:
"Die Darstellung entstand um 1604 und wurde im Speculum sophicum Rhodostauroticum durch Theophilus Schweighart veröffentlicht. Im Mittelpunkt des Bildes steht ein sich auf Rädern bewegendes, festungsähnliches Gebäude. Man betrachtet das Bild aus dem »OCCIDENS«, also vom Westen aus. Einen Hinweis darauf liefert uns die untere Bildbeschriftung (hier im Bild nur schlecht erkennbar). Der Eingang zu diesem Gebäude, der sich dem Betrachter direkt offenbart, ist durch einen Schriftzug gekennzeichnet. Über dem Torbogen liest man »VENITE DIGNI« (»KOMMEN SIE HER, WÜRDIGE«). Zur Rechten des Torbogens erkennt man ein Kreuz und zur Linken eine Rose. Direkt unter dem Eingang liest man das über zwei Linien verteilte Wort »MOVEAMVR« (»LASST UNS BEWEGT WERDEN«). Über dem Torbogen befinden sich zwei Fenster, worüber sich der Schriftzug »IESVS NOBIS OMNIA« (»JESUS FÜR UNS ALLEN«) entlang zieht. Es wird also deutlich, dass es sich neben all den vielen weiteren symbolischen Darstellungen um eine rosenkreuzerische Darstellung handeln könnte. Kreuz und Rose sind deutlich auszumachen, jedoch nicht, wie in heutiger Form, vereint dargestellt."


Comments

Popular Posts