Skip to main content

Featured

A Farewell to David Lynch 1: At the Traffic Stop

   Image Source:  Lost Highway  via  Medium . When David Lynch died on 16 January 2025, I stated that I would later comment on his artistic influence on my work . I'll break my thoughts down in a series of posts, not least with reference to my Patreon series on the occult symbolism of traffic lights . Above all, Lynch introduced me to two things that all writers should know when trying to portray our layered reality:   A juxtaposition of dream states, illusions, lies, truth, reality, extratemporal and extradimensional interlopers all in one linear narrative, which is a form of surrealism. Ironically, Lynch also introduced non-linear narratives at the same time to mass audiences, most notably in  Lost Highway ,  Mulholland Drive  and  Inland Empire . My understanding of the first idea - a linear narrative which juxtaposes insanity with sanity, private thoughts, nightmares, illusions, and imaginings with public identity - crystalized ...

A New Page: Texts and Sources


The Temple of the Rose Cross, by Teophilus Schweighardt Constantiens, 1604; 1618. Image Source: Wiki.

I am away from my blogs due to unexpected circumstances and will return as soon as possible. But I have added a new page to The Dragonfly, Texts and Sources, which will be continually updated. The sources reflect my broader research into alternative topics for my literary work and social commentaries, but they don't necessarily reflect my personal opinions and inclusion on the list does not constitute my endorsement. I am also including links to posts from my other blog, Histories of Things to Come, such as this one on cryptids.

The caption for the above illustration, taken from Wiki, states:
"Die Darstellung entstand um 1604 und wurde im Speculum sophicum Rhodostauroticum durch Theophilus Schweighart veröffentlicht. Im Mittelpunkt des Bildes steht ein sich auf Rädern bewegendes, festungsähnliches Gebäude. Man betrachtet das Bild aus dem »OCCIDENS«, also vom Westen aus. Einen Hinweis darauf liefert uns die untere Bildbeschriftung (hier im Bild nur schlecht erkennbar). Der Eingang zu diesem Gebäude, der sich dem Betrachter direkt offenbart, ist durch einen Schriftzug gekennzeichnet. Über dem Torbogen liest man »VENITE DIGNI« (»KOMMEN SIE HER, WÜRDIGE«). Zur Rechten des Torbogens erkennt man ein Kreuz und zur Linken eine Rose. Direkt unter dem Eingang liest man das über zwei Linien verteilte Wort »MOVEAMVR« (»LASST UNS BEWEGT WERDEN«). Über dem Torbogen befinden sich zwei Fenster, worüber sich der Schriftzug »IESVS NOBIS OMNIA« (»JESUS FÜR UNS ALLEN«) entlang zieht. Es wird also deutlich, dass es sich neben all den vielen weiteren symbolischen Darstellungen um eine rosenkreuzerische Darstellung handeln könnte. Kreuz und Rose sind deutlich auszumachen, jedoch nicht, wie in heutiger Form, vereint dargestellt."


Comments